Van productiebedrijf tot bekend merk

Reginox gooit strategie over andere boeg
Reginox wil als merknaam sterker worden. Om die wens kracht bij te zetten is het sales- en marketingteam onlangs flink uitgebreid. We spreken General Sales Director Arnaud Papma en zijn Sales Manager Benelux Bastiaan Mulder over de plannen voor 2019.

Arnaud Papma en Bastiaan Mulder

Er is opvallend veel bedrijvigheid in de productieomgeving van Reginox in Rijssen. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat rollen er spoelbakken en accessoires uit de fabriek. Dat is nodig ook, de afzet is in een jaar tijd met twintig procent gegroeid.
Reginox produceert al sinds 1976 roestvrijstalen spoelbakken en wastafelunits in het Twentse Rijssen. De producten vliegen inmiddels de hele wereld over. Tijdens de economische crisis tot 2013 had ook Reginox het niet makkelijk, maar inmiddels zit de afzet en omzet weer op het niveau van voor de crisis en de export blijft naar verwachting flink groeien. 
Om de vraag bij te benen wordt sinds kort weer gewerkt in ploegendiensten, ondersteund door een aantal robots die veel werk uit handen nemen. De directie ontwikkelt ondertussen plannen voor verdere automatisering. 

Groei 

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Reginox. Er worden momenteel namelijk nieuwe markten aangeboord. Met name India, Australië, Canada en de Scandinavische landen zijn momenteel focusgebieden met interessante groeimogelijkheden. Daarnaast wordt gewerkt aan een diepgetrokken rvs spoelbak in een prijscategorie die het naar verwachting goed zal doen in de projectmarkt. “Dankzij een nieuwe productiemethode kunnen we het proces van het dieptrekken van rvs platen versnellen”, legt Arnaud Papma uit. “Die methode geeft ons echt een voorsprong op concurrenten, want hierdoor kunnen we de spoelbakken tegen een heel interessante prijs aanbieden. We verwachten er veel van voor 2019.”

Lees hier het gehele artikel.. 

Dit artikel is gepubliceerd in het december issue van het magazine Keuken & Design